تحولات لبنان و فلسطین

مهدی نویدادهم گفت: تمام وقت شدن معلمان که سند تحول بنیادین به آن اشاره دارد بدین صورت است که معلم ۴۴ ساعت در هفته در مدرسه حضور دارد اما ۲۴ ساعت به کلاس درس می‌رود و مابقی ساعات را به کارهای تحقیقی و ارتباط با خانواده‌ها می‌پردازد.

طرح تمام‌وقت شدن معلمان در سند تحول بنیادین/ معلمان باید ۴۴ ساعت در مدرسه حضور داشته باشند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا طرح معلم تمام وقت مطابق با اهداف سند تحول بنیادین است؟ اظهار کرد: موضوع تمام وقت شدن معلمان در سند تحول بنیادین آمده است و طرحی که هم‌اکنون آموزش‌وپرورش با عنوان "تمام وقت شدن معلمان" مدنظر دارد، می‌تواند گام نخست دستیابی به هدف سند تحول باشد.

وی افزود: یک کارمند اداری در هفته ۴۴ ساعت کار می‌کند. در سند تحول نیز آمده است که یک معلم باید در هفته ۴۴ ساعت در مدرسه حضور داشته باشد.

آیا معلم باید ۴۴ ساعت در هفته تدریس کند؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا در سند تحول آمده است معلم باید ۴۴ ساعت در هفته تدریس داشته باشد؟ گفت: خیر، اینگونه نیست اما گفتم که این طرح می‌تواند فاز نخست دستیابی به هدف سند تحول بنیادین باشد.

نویدادهم ادامه داد: تمام وقت شدن معلمان که سند تحول بنیادین به آن اشاره دارد بدین صورت است که معلم ۴۴ ساعت در هفته در مدرسه حضور دارد و ۲۴ ساعت آن را به کلاس درس می‌رود و مابقی ساعات را به کارهای تحقیقی، ارتباط با خانواده‌ها، اقدامات تربیتی و امور مربوط به دانش آموزان می‌پردازد.

نقش‌های متعدد برای معلمان

وی مطرح کرد: این استراتژی در سند تعیین شده است. اگر شرایط مالی کشور اقتضا کند و پول ۴۴ ساعت فعالیت در هفته را به معلم بدهیم و او در تمام هفته در مدرسه حضور یابد آن موقع است که اهداف سند تحول بنیادین و مشارکت معلمان در کارهای فوق برنامه معنا دارد همچنین فعالیت‌های مختلف دیگری می‌توان برای معلم پیش‌بینی کرد مثلا در امور تربیتی و پرورشی دانش آموزان مداخله کند، این موضوع در سند تحول بنیادین اشاره شده است و در طرح رتبه بندی نیز آن را لحاظ کرده‌ایم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: الان چون در شرایطی هستیم که با مشکلات مالی مواجهیم باید این اهداف را مرحله به مرحله جلو ببریم و گام نخست این است که ساعت تدریس معلمان را افزایش بدهیم و به ازای آن پول بیشتری را به آنها پرداخت کنیم تا معلم مجبور نباشد شغل دومی داشته باشد و شغل دوم را در مدرسه حضور یابد.

نویدادهم در پاسخ به این پرسش "رقمی که در طرح تمام وقت شدن به معلمان پرداخت می‌شود آنقدر زیاد نیست که آنها را از شغل دوم بی نیاز کند"، عنوان کرد: باز هم تاحدودی خوب است همه معلمان که شغل دوم ندارند و این طرح می‌تواند برای آنها مفید باشد بنابراین در مجموع این طرح می‌تواند تأثیر مثبت داشته باشد. باید یک دوره گذار را صبوری کنیم تا بتوانیم هوشیارانه آن را طی کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.